Jag lever - är inte död!

Som ni märker på inlägget så är jag inte död, jag har bara inte orkat uppdatera. Min mage är verkligen inte bra.. Stora delar av dagen har jag mått bra, men så för några timmar sen så vände det helt. Kramp i magen och en värk som inte går att förklara - om man brukar klaga på mensvärk, så kan jag garantera att det inte är något gentemot detta!! Min kropp börjar känna av Cortisonet nu, biverkningar jag får är hårda hjärtslag (det känns som att hjärtat ska hoppa ut), hyperaktiv hjärna (jag kan verkligen inte koppla av, hjärnan går på högvarv 24/7!). Jag inbillar mig även att jag ser svullnad av medecinen, man märker det lättast på fingrarna men även kinderna..

Jag vet inte hur mycket du vet om Cortison, men det är en stark medecin som kan ha många biverkningar! Jag minns en gång i 9:an då jag tog en väldigt stor dos Cortison, det bildades en massa vätska i kroppen (det är därför man kan svullna upp) och jag minns att jag pågrund av vätskan gick upp 4-5 kilo!!

Jag gillar inte att hjärtat dunkar hårt som en knytnäve som slår emot bröstet!
Jag gillar inte att vara trött samtidigt som hjärnan är full av energi!
Jag gillar inte att svälja kapslar - jag hatar det!!!
Jag gillar inte att få svullna potatisfingrar!
Jag gillar inte att få en extra haka - jag hatar det!!!

Cortison - är inget för mig!

Detta blev ett negativt inlägg, skönt att skriva av sig lite. Just nu känner jag mig lite depp, men samtidigt som jag också mår bra- behöver jag säja mer, jag känner mig förvirrad och det känns som att jag bor i en kropp som inte är min..

//Anna


Kommentarer
Postat av: Julia

tänker på dig anna :) du kommer ta dig igenom även detta helt galant även om det är jobbigt på vägen :(

2008-12-18 @ 14:00:17
URL: http://nachikos.blogg.se/
Postat av: Anonym

Anna, anna, annapannaphil.. Jag saknar dig! Vi får höras någondag. Puss sötnos <3

2008-12-18 @ 22:51:02
Postat av: cissi

Naaw anna panna då :( miss you.du får bli bra snart<3

2008-12-19 @ 11:47:09
URL: http://cissosi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0