PA

Alla ni som går i trean vet vad jag menar när jag säjer att det är en väldigt stressig period i skolan nu. Projektarbetet ska in denna veckan, och 100 timmar ska hellst vara avklarade. Jag gör ett arbete tillsammans med Cissi och det går bra för oss, men av någon anledning blir man alltid stressad när deadline-datumet börjar närma sig - vare sig man är klar eller inte! Igår skrev vi på arbetet i ca 6 timmar och idag har jag suttit 2 timmar, men mer lär det bli!

Igår när jag skulle skriva in några anteckningar i min kalender så upptäckte jag en sak: Det är inte ens 3 månader kvar till STUDENTEN! Allt kommer gå så fort, jag blir totalstressad när jag tänker på allt som ska vara gjort fram tills dess.

Vad som är kul är att drömma sig bort, och tro mig det gör jag ofta! Jag kommer att flytta hemifrån efter studenten, och tanken på att få möblera en riktig lägenhet gör mig helt galen! Tänk, då ska jag äntligen få inreda någonting riktigt, inget barbiehus, ingen skogskoja, inget playmo hotell, utan en riktig lägenhet. Att möblera och fixa med inredningsdesign har alltid varit ett stort intresse för mig. Men när man har vridit på samma hylla och samma säng i samma rum i över 5 år, då börjar det bli lite tråkigt faktiskt.

Det gäller helt enkelt bara att knipaihop och kämpa på under de knappa tre månader som är kvar i skolan. För den som väntar på något gått... väntar aldrig förlänge.


Cosas.se kommer jag besöka ofta framöver.

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0