Diagnos fastställd

Nu är jag hemma från sjukhuset igen. Inga blodprover togs idag, men influensasprutan slapp jag inte! Efter ett långt samtal med min läkare så kunde man fastställa diagnosen för mig. Jag har fått ett nytt skov, och med skov menas att jag fått en ny inflamation i min tjocktarm. Om man försiktigt känner på min mage så känner man att min tarm är svullen. Mina blodvärden var fortfarande dåliga och det var också förklaringen till att jag ständigt gått runt med yrsel.. Cortison och vitaminer i 5 månader framöver är vad som står på tur nu.. Jag fick även höra att om jag hade arbetat (inte gott i skolan)då hade jag blivit sjukskriven för längesen. Med tanke på min höga frånvaro från skolan så var det skönt att få det bekräftat - jag behöver lugn och ro och klarar för tillfället inte av någon stress!

Lite jobbigt besked med tanke på att jag verkligen inte tycker om att ta cortison - det är en massa jobbiga biverkningar av det!

Nog pratat om mig, mår ni bra?

//Anna

Kommentarer
Postat av: Elin & Sally

Gud vad tråkigt! Hur ska du göra med skolan då? Inte så kul om man får massor av läxor hela tiden heller.

Själv mår jag pyton då jag sitter med hemtentan from hell, ingen i klassen förstår någonting... (statistik).

2008-12-14 @ 00:47:31
URL: http://bumblebee-elin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0