Innebörden av att vara sjukanmäld - en massa läxor? (stress)

Som ni flesta vet så har jag inte varit i skolan på ett bra tag nu! Jag får gjort en heldel plugg hemirfrån och tror inte att jag kommer ligga efter så mycket när jag kommer tillbaka.. Tanken slår mig ändå, vore de inte ens egna rättighet att få ligga hemma utan några "måsten" när man är sjukanmäld? Jag förstår att man måste hålls en viss koll för att inte komma efter alldeles för mycket, men man borde kunna få hjälp, kompromisser borde finnas!? Det har tagit tre år att få vissa av mina lärare att förstå varför jag är borta så ofta, ändå har de fått skriftilg och muntlig information från mig om sjukdomen.. Tycker det är dåligt! Man ska som elev inte behöva bli ifrågasatt av sin lärare om sin sjukdom! Att ställa frågor är bra, men när de ställs på ett sätt som får en att känna sig dum och kränkt på, då är det något som är fel! Dumma lärare finns det, men sedan finns det också underbara lärare som gör allt de kan för att komma fram till en bra lösning som ska fungera för båda.. Det gillar vi!


Kommentarer
Postat av: Sarah Giercksky

tack så mycket :)

2008-12-11 @ 14:21:36
URL: http://sgiercksky.blogg.se/
Postat av: Veronica

Tack men vad menar du med design och header?:) ha en bra dag.

2008-12-11 @ 14:29:47
URL: http://mittlivsommor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0