Smoothie

Jag älskar glass, men kan bara äta sorbéglass. Ett bra altenativ som man kan göra hemma och som är minst lika gott, det är min hemmagjorda smoothie:

En portion

1 st banan
1 dl frystabär (
frysta gör att det blir mer glassliknande)
1 ½ msk socker

Sockret går att skippa, jag brukar göra det - det är lika gott utan! (möjligtvis lite surare). Om man vill servera detta till erfterätt så är det toppengott med lite mjölkfri outyglass eller sorbé till. Jag har i andra recept läst att man kan lägga lite yoghurt i för att få en mer rinnig konsistens. Men gör man detta så är det ju inte längre en "Anapaana smoothie"

Har du något annat recpet?

//Anna


Kommentarer
Postat av: moi

Svar: visst, självklart, länka på :) säg till mig när du skrivit det där du skulle skriva, skulle va intressant att läsa :)

kram och tack för "lycka till" önskningen haha

2008-12-07 @ 20:59:36
URL: http://raspberrysmile.blogg.se/
Postat av: moi

Svar: super!:) det samma!

2008-12-07 @ 21:17:32
URL: http://raspberrysmile.blogg.se/
Postat av: moi

Svar: det har nog inte riktigt publicerats än^^ ser ingen än så länge i alla fall ;)

tänkte att du kanske vill veta, fresten, när du skrivit en kommentar och man klickar på ditt namn så stämmer inte adressen alls utan man får ta bort en massa text och skriva in "blogg.se" själv :)

2008-12-07 @ 21:57:55
URL: http://raspberrysmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0