Vad är frukost?

Hm, jag sitter och funderar på en grej.. Vad är egentligen frukost? Är de det första målet man äter under dagen, eller måste det vara i en viss mängd? Nu när jag är sjuk har jag ingen vidara mataptit, så imorse skippade jag frukosten. Men när jag skulle hjälpa mamma att göra pepparkaksdeg så tog jag självklart lite av degen. Kan man säja att pepparkaksdegen var min frukost?

Lunch och middag då, hur vet man vad som är vad. Jag äter tex aldrig lunch när jag går i skolan, däremot äter jag en måltid runt 5-6 tiden.. Är det middag jag äter då?

Egentligen, hur vet man vad som är vad.. Hur vet vi tex vad som är glass och vad som är godis? Piggelin och Magnum smakar helt olika. Den ena är består enbart av is och den andra av fryst grädde och choklad, båda kallas för glass - trots att de inte är gjort på samma sak.

Jag tror jag blivit lite skadad av all psykologi jag läst de senaste dagarna... Kankse borde jag hålla dessa tankar för mig själv..

PS. De som bara äter ett mål under hela dagen, vad är det för måltid dom äter? DS.

//Anna


Kommentarer
Postat av: M,B

Åh Tack ^^ jätte mysigt ! är det...

Jaha har du bakat Pepparkakor MMMM. vad gott och det är väll oxå välldigt Mysigt :D

2008-12-10 @ 14:09:18
URL: http://keefy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0