3/10 Dagen Tre Små Ting

Under lovet så var jag inte hemma något, eller under onsdagen var jag hemma hos min familj i två timmar för att hämta rena kläder, men jag hann knappast vara så social. Igår kväll kände jag att det pirrade i magen, det kändes som kvällen innan julafton, först visste jag inte var det kom ifån, men sedan slog det mig - jag ska hem imorgon! Jag fick en sån otrolig hemlängtan, en längtan till min familj, min säng, dofterna, min garderob, vårat kylkskåk, min toalett men framförallt det underbara välkommnadet man får när man kommer hem till mig.

Jag är lycklig, jag har en familj som jag älskar, och som älskar mig, inte nog med det så har jag världens underbaraste pojkvän, Kim jag älskar dig! Att vara hemma för länge utan att byta miljö kan gå mig närverna, men att hela tiden veta att jag är omringad av folk som ger mig kärlek och trygghet, det är underbart! Man brukar ju säja "borta bra, men hemma bäst" och jag tycker att det stämmer. Men hemma är inte för mig när jag är i i huset där vi bor, nej det är när jag är med min familj, jag gillar inte att vara hemma för att jag är tokig i mitt hus - det är innehållet, familjen och tryggheten som räknas!

Här kommer Dagens Tre Små Ting:

1.)
Mamma, sitter sällan ner i soffan och kollar på TV när hon är hemma, alltid finns det grejer hon fixar och trixar med - jag förstår inte hur hon orkar! En annan grej jag beundrar henne för, det är de små dagliga överraskingrna hon gör - det kan vara allt från färdig frukost, en liten lapp där det står "Ha en bra dag, jag älskar dig" eller samtalen då hon ringer och undrar om man ätit, och har man inte det så har hon förberätt med en måltid som står färdig i kylen, bara att värma upp. Min fina, fina mamma<3

2.)  Julskyltningarna har börjat synas i affärerna på stan - mysigt tycker jag! Det känns i och för sig som att det sker tidigare och tidigare för varje år, men vad gör det egentligen, det behövs något som piggar upp under höstmörkret. Jag ser frameomt att ta fram julljusen, mina röda änglargardiner och alla små söta tomar och änglar!

3.) Sovmornar är underbara! Imorgon börjar jag inte förens klockan kvart över 9, det innebär att jag kan åka två båtar senare en vad jag brukar göra. Dock blir det inte lika mycket sovmorgon som när jag sover i stan.. Men ikväll ska jag inte vara uppe och sitta farmför datan, nej nu när jag skrivit klart detta inlägg, då ska Anna sova ( i min säng ) ^^

Det var dagens lista..

Förresten, vill ni veta en rolig grej, jag gick upp på övervnåingen förut och tyckte det luktade väldigt gott. Sedan kom min lillebror fram till mig och kramade mig godnatt. Det var han som luktade gott! "William, vad är det som luktar, har du parfym på dig?" Då svarade min 10 åriga lillebror "Asså, jag hittade en flaska på ditt rum, och jag har sätt en sån på TV så jag ville kolla vad det va, jag kom åt en knapp och då märkte jag att det var en parfym, jag tror den var din, men skulle bara kolla på den!" Haha, denna gång blev jag inte arg, kunde inte låta bli att skratta, han lät så oskyldig, klart han fattade att det var en parfym, och han kunde nog räkna ut att den var min eftersom den stog på mitt rum, haha. Det var den röda äpple DKNY parfymen, själv är den gröna min fävorit, men kul att ha båda för att kunna växla mellan dem^^

Om jag ska komma i säng i tid idag, så ska jag nog ta och sluta nu. Sov så jätte gott och dröm någe fint!

//Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0