5/10 Dagens Tre Små Ting ( I en ny tappning)

Hej på er!

Usch vaf jag har pluggat flitigt nu, jag har försökt besvara frågan "Vad är en människa enligt det psykodynamiska perspektivet?" Va!! Men nu känns det lite klarare och jag ska nu gå och lägga mig. Mer plugg väntar imorgon! Yeey^^

Idag kommer jag inte skriva ner tre punkter, men jag tänkte berätta om en rolig händelse som inträffade idag.

Efter att jag slutat skolan så åkte jag och Sophi till stan, hon skulle köpa en hasp (haha).  I alla fall så gick vi in i affären och letade ibland hänglås, skruvar och alla möjliga muttrar. När vi går där och letar så kommer det fram en äldre man till mig, han säjer:

- Asså ursäkta mig tjejen, jag är lite packad men får jag ge en komplemang?
- Ja visst, det är klart! Sa jag.
- Jo det är såhär, din vän där borta, du kan väl hälsa att hon är otroligt söt, hon ser ut som en söt liten trollunge, du måste ta hand om henne. Jag har varit med om mycket och jag vet att sånna där trollungar kan råka illa ut!
Jag nickade och lovade honom att jag skulle ta väl om henne (men mig då, ska du inte säja att hon ska ta hand om mig oxå, tänkte jag, men inget sånt nämnde han). Han sa att jag skulle vara hans änglabud och vakta henne. Haha, visst självklart skulle jag göra det, efter en stunds pratande säjer han att han ska gå, det är då han gör det, vet ni vad han säjer!?

- Nu ska jag gå, men ta hand om henne, lova! Och du får en liten sån här klapp i baken istället! (Vips så gav han mig en "smisk" på rumpan) jahaja, tänkte jag, menade han att jag skulle bli glad för en smisk på rumpan:O?! Nej, de kunde jag inte acceptera så jag sa:

- Nej vet du vad! Det där sista tycker jag att du ska banga till nästa gång, det var inte särskillt bra gjort!!


När jag vänder mig om för att reflektera händelsen med Sophi så märker jag att hon gömt sig bakom en hylla med skruvar, där sitter hon och skrattar frågande, hon fattade ingenting av det som hänt! Efter att jag förklat så sa hon frågande "Men vadå, jag ser väl inte ut som en trollunge?" Hahahaha.


Det är inte alltid lätt att veta hur man ska vara mot alkoholiserade folk ute på stan, självklart har man ingen rätt att vara otrevlig, men ibland kan ett hej räcka för att de ska tro att de har all rätt i världen att få göra vad som helst - vilket de inte har! Jag har varit med om personer som från en början verkat mycket trevliga, men som sedan börjat prata om en massa obehagliga grejer, det gäller då att visa att gränsen är nådd, att de där accepterar man inte! Men kan ibland vara svårt, en gång blev jag faktiskt tvungen att smälla till en gubbe på käften, efter det var han inte lika kaxig, men mer om det en annan gång!

Detta blev ett inlägg med dagens händelse, istället för Dagens Tre Små Ting. Men imorgon, då ska jag återgå till det traditionella! ;) Hoppas ni haft en bra dag! Sov så gott^^

//Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0