5/10 Dagens Tre Små Ting

Gó kväll på er!

Jag tog förut en dusch och sitter nu med nyfixade naglar, ansiktsmask och benen inpackade i bodylotion, hur härligt som helst! Trodde från en början av dagen att detta skulle bli en stressig dag, men jag har varit diciplinerad och hunnit göra väldigt mycket, bra Anna! (stolt*) Skolarbeten är klara, nyttigt bröd är bakat, kläder för morgondagen är klart och det bästa av allt, klockan är inte så mycket en!

Men nu kommer i alla fall Dagens Tre Små Ting:

1.) Studenten, är det idag exakt 7 månader kvar till - underbart! 7 månader låter iof rätt långt, men med tanke på hur många månader man redan avklarat i skolan så är det inte särskillt mycket!! Jag längtar samtidigt som jag varje gång jag tänker på det känner att det sprängs i ögonen, vem vet vart alla man lärt känna i klassen tar vägen efteråt!? Att ta studenten innebär så mycket mer än gå på bal och vara full på ett flak! Man måste ta sitt ansvar, ansvaret som man har gentemot en själv. Bla, bla, bla, skit samma, ansvarsbiten behöver man ju inte ta tag i en - Jag ska i alla fall ta studenten och det kommer bli jävligt kul och härligt!

2.) Ekologiska varor, borde alla köpa! Visst, det kanske kostar någon krona mer, men de är det värt! Om man jämför priet på ägg då det är frigående höns eller burhöns som sitter instängda på en liten pinne så är det inte ens det är någon skillnad i alla affärer. Handlar du på någon av de billiga matkedjorna, då kan äggen med frigående höns vara billigare än de vanliga om du skulle köpt de i en vanlig mataffär. Jag tycker att man ska handla smart och miljömedvetet! Det finns så många altenativ, varför inte ta sig stunden att planera sina köp!? 

3.) Änglar, visst är de vackra!? Jag pratar inte om "mänskliga" änglar utan alla änglaprydnader som börjar dyka fram under julen. Själv är jag helt såld på änglar, jag kan gå in i pressentaffärer och kolla på änglar i olika material, former och skepnader i långa stunder! Men sedan tror jag ju oxå starkt på att det finns änglar, riktiga änglar! Min teori är att alla har en ängel inom sig, en ängel som alltid finns där. Jag brukar ibland knäppa mina händer och be, men då är det till min ängel, kalla det för gud, själ, ängel eller vad du vill. Men för mig är det självklart, jag har fått hjälp och kraft många gånger så jag tvivlar inte ett dugg på att man har något så mycket starkare än vad som går att förklara inombods!

Det var dagens tre små ting...

Imorgon ska ni får läsa mitt tal som jag ska hålla på fredag, det handlar mycket om punkt 3, det handlar om hur jag märkte att det var någon som bar mig när jag inte längre orkade gå på egna ben... En hjälpande hand som följde mig till rätt väg igen... Men mer om det imorgon!

Nu ska jag sova - åh så skönt det ska bli! Sov så gott allesammans!

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0