Blondinbella på TV

Jag är nog inte ensam med att sitta som ett nöt framför "Kvälll öppet". Det handlar idag om manlig fåfänga och självklart har blondinbella blivit inbjuden till programmet för att tala om ämnet. Är det bara jag och Kim som reflekterar över att hon läspar? Haha, vad fånigt det känns att sitta och reflektera över hurvida en person jag inte ens känner läspar eller inte. Haha! Jag har börjat inse att min lite skeptiska syn på blondinbella kan bero på avnusjuka. Avunsjuka på den framgång och alla möjligherer med pengar som hon har. För visst är hon grym!? Det är ju faktiskt hon som lägger ner sin egna tid på bloggen, hennes framgång har inte kommit av sig själv, hon har inte bara suttit passiv och sätt det hela hända. Jag förstår inte hur hon hinner med allt!
Varför är det så lätt att reta sig på personer som har det man själv vill ha, varför är det så svårt att vara glad för någonannas skull, vad tjänar man på genom att vara avundsjuk istället? Tänk på alla blickar man får och ger när man är på stan, i skolan, på jobbet och bussen ec. Många gånger har jag kommit på mig själv med att sitta fast i blicken och kolla på någon som exempelvist har ett väldigt snygg hår. Tänk på personerna som råkar ut för mina blickar, de har ju ingen aning om vad jag menar med dom. Om det är en osäker person så gör det knappas personen säkrare. Tänk om jag istället hade sagt "Ursäkta, men jag måste bara säja att du har ett otroligt snyggt hår!"  Säjer man allt på ett välmenat och trevligt sätt så är det ju faktist upp till den andra personen hur den vill ta det - det är inte mitt bekymmer! Man borde ha lite mer utav impulsviteten man får med alkohol i kroppen till vardags...

Dagens tre små ting kommer självklart handla om texten ovan:

1.) Personer som står på sig, och vågar vara impulsiva

2.) Min mormors ordspråk: "Allt går att säja om det är välmenat och man säjer det på ett vänligt men bestämt sätt!"

3.) Blondinbella, det är bara att inse, hon är en jäkligt grym och framgångsrik person som har lyckats åstakomma något. Jag börjar bli trött på alla som istället blir irriterade på henne och undrar vaför inte hon ängat sig till något vettigare. Men va fasen tänker jag då - det är väl ändå hennes val!? Uppenbarligen så är det ju mångas intressen som väckts, annars hade hon ju inte haft alla de 100 000 tals läsare som hon faktiskt har.

Sådär, nu blev det mycket att läsa. Sov så gott, nu ska jag och Kim krypa ner i sängen och kolla på vänner säsong 5.

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0