Glögg, pepparkakor och lussebullar


Längtar ni inte efter att ta en kopp glögg med pepparkakor och nybakade lussebullar till? Det gör jag! Men sedan två år tillbaka så har jag min egna tradition - jag får inte äta eller dricka detta förän den 1:e december! Det blir så mycket större då, de man längtat efter så länge, det blir bara godare och godare för varje dag man väntar... Mindre än en månad kvar nu, håll ut Anna! Förresten, har ni russin i lussebullarna, äter ni dom med eller utan saffran? Och har ni sötmandlar och russin i glöggen?

 
Glögg - måste drickas med sötmandel och russin i!


Pepparkakor - är inte alls goda när man bakat dom själv, men degen, den är desto godare!

Lussebullar - är fina, luktar gott, är kul att baka, det är bara ett problem, jag tycker inte det är gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0