Jag har en fisk uti min mage

Mitt förra inlägg fick mig att tänka på en sång som jag och min kompis Matilda gjorde när vi gick i 6:an. Sången gjorde vi en dag när jag hade som ondast i min mage. Texten är följande:

Jag har en fisk uti min mage
den skapar oro i min kropp
den sprattlar och den har sig
ja herregud vad den rör sig!

När jag ska upp på scen
då rör den på sina ben
den måste gå på toa
men *"majjen" säjer: NEJ!!

Dom vet ju inte att...

Jag har en fisk uti min mage
som skapar oro i min kropp
den sprattlar och den rör sig
jag herregud vad den rör sig

* Verserna var många fler, men jag kommer bara ihåg detta. Jag gick i en musikklass mellan 6:an och 9:an, därav kommer versen med scenen. Våran magister "majjen" han är den strängaste lärare jag haft, och det värsta han visste var när folk inte var konsentrerade när man stog på scen (vare sig det var konsert eller bara en övning)


Kommentarer
Postat av: Anonym

guullig! :p

och jadu, han tolererade inte mycket han...

2008-11-27 @ 21:48:04
Postat av: Lovisa Jennervall

förra kommentaren var av mig ;)

2008-11-27 @ 21:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0