Förresten sa jag att jag blivit kär - igen

Idag när jag var på stan, då blev jag kär! Jag var och kollat på NK underkläder och letade efter några mysiga men samtidigt snygga knästrumpor. Det var mycket fint, men också mycket som var mindre i min smak. Men bland alla strumor, stayups och benvärmare så var det ett par som blänkte, de fick mig att maniskt gå fram till dem och säja - dom vill jag ha! Det var då jag förstod, jag hade blivit kär, ännu en gång, men denna gång var det i ett par strumpor. Namnet var Calvin Klein och modellen var raggsocka. Hör du hur underbart det låter! Raggsockar är ju bland de mysigaste som finns! Min mormor, som jag alltid kallade för oma ( hon var tysk ) brukade sticka sockar till oss barn, även föräldrar mostrar och fastrar, alla som besökte henne fick med sig ett eget par. När hon låg sjuk på sjukhuset så hade hon tagit med sig alla garner för att vi skulle slippa slänga allt åt henne, och med dessa garner stickade hon på som aldrig förr! Det blev randiga strumpor i alla möjliga färger. Jag älskar att gå runt i hennes raggsockar när jag är hemma, men jag har inte några som passar att ha i ett par skor. Om de nu ska synas så vill jag nog ändå att de ska vara hyffsat neutrala.. Hur som helst så var mina Calvin Klein detta. De var vita med ljusbruna och gräddvita summar på, högst upp på kanten var det ett litet märke, inte alls skrytsamt. Jag gillade kombinationen av detta märke och de enkla sockarna. Tyvärr köpte jag dom dock inte idag, hade inte tid, men imorgon - se upp på stan för snart kommer Anna i världens snyggaste raggisar!


















Förresten vet ni vad? När jag blir gammal då ska jag bli en lagom rund stickandes tant som bjuder alla barn på bullar!


                                                                                                                                                                                                      //Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0