Död i ventilationssystemet

Just nu jobbar jag på OC. Dit kommer alla canceranmälningar från västra götaland och hallands län. Jag sorterar juournaler och kollar så att de ligger i rätt ordning ( det sorteras efter personnr). Jag har tystnadsplikt men jag kan avslöja så mycket som att man hittar en heldel roliga namn! Tyvärr kan jag inte berätta vad de roligaste namnen är för de är inte särskillt vanliga och blir på så sätt för avslöjande. Men det är alltifrån substantiv ord, frukter och personlighetsdrag (Snabb, Snäll, Rolig osv)

Någonting annat som är kul är skakmaskinen det är en maskin som skakar stora buntar med papper så att de ligger rakt. I mitt arbetsrum sitter vi 10 st ungdomar så när en kille säjer " jag ska bara iväg och skaka", då blir det rätt kul! En kille på jobbet hade tre stora buntar han skulle skaka, då sa en tjej i all välmening "ska jag hjälpa dig att skaka, det kanske går snabbare då"! Hahaha.

Idag hände en roliga sak. Det var en person vars journal inte stog med i registret, anledningen var att patienten hade avlidit. Jag läste igenom journalen för att kanske hitta dödorsaken då jag ser en mening som är handskriven med slarvig skrivstil. Jag läser det högt för mig själv: Död i ventilationssystemet. Va fan,!?

Personen brevid mig kollade på meningen och läste samma sak: Död i veentilatiooons...systemet.

Vi tänkte att det kanske var någe läkarspråk som stog får någonting annat så vi gick för att kolla upp det med chefen. Till svar fick vi. "Man kan väl inte dö i ett ventilationssystem, om så vore skulle en läkare inte skriva det i en cancerjourna! Det står: Död i reektaalcancer!"

Hahaha. Vi fick oss ett stort skratt, tänk dig själv en person som efter ett cancerbesked råkar sugas in i sjukhusets ventilationsystem! Och hur kunde vi misstolka ordet så mycket!? Sjukhumor är någonting som ingår när man jobbar i ett instängtrum ihop med tio ungdomar som sorterar cancerjournaler.

Där har ni lite mer information om vad jag sysslar med på dagarna!

//Anna

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken intressant blogg du har! :D

kolla gärna in min med :)

http://annebertelsen.blogg.se

2009-06-24 @ 19:47:23
Postat av: Carro

Hej hej,

hoppas du har en bra dag.



Rösta gärna på mig (nr5) hos http://sarinareza.blogg.se/2009/june/har-kommer-finalisterna.html#comment och bli länkad i min blogg. =)

2009-06-25 @ 16:49:19
URL: http://iamcarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0